Klachtenregeling

De zorgverleners van onze huisartsenpraktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van de huisartsen, doktersassistentes of praktijkondersteunders in onze huisartsenpraktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.

1. In  het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met de huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan zij ook niet proberen de klacht op te lossen. Bij voorkeur horen wij bij het maken van een afspraak dat u een klacht wilt bespreken, zodat wij voldoende tijd kunnen inplannen voor het gesprek.
2. U kunt uw klacht ook schriftelijk bij ons indienen via het klachtenformulier. Dit klachtenformulier kunt u afhalen bij de praktijk of uitprinten via deze link >>. De klacht wordt dan door de huisartsenpraktijk zelf behandeld.
3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via de Klachten- en Geschillenregeling bij Dokh.

Wij zijn aangesloten bij de Geschilleninstantie en klachtenregeling van de Stichting Dokh. Meer over de klachtenregeling leest u in de folder >> ‘U heeft een klacht over uw arts. Wat nu?‘ U kunt ook de website van Dokh raadplegen >> of telefonisch contact opnemen met Dokh: 072 – 52 08 325.